Gaetano Pesce, 2007
A Step Away from Them
It's my lunch hour, so I go
for a walk among the hum-colored
cabs. First down the sidewalk
where laborers feed their dirty
glistening torsos sandwiches
and Coca-Cola, with yellow helmets
on. They protect them from falling
bricks, I guess. Then onto the
avenue where skirts are flipping
above heels and blow up over
grates. The sun is hot, but the
cabs stir up the air. I look
at bargains in wristwatches. There
are cats playing in the sawdust.
On
to Times Square, where the sign
blows smoke over my head, and higher
the waterfall pours lightly. A
Negro stands in a doorway with a
toothpick, languorously agitating.
A blonde chorus girl clicks: he
smiles and rubs his chin. Everything
suddenly honks : it is 12:40 of
a Thursday.
Neon in daylight is a
great pleasure, as Edwin Denby would
write, as are light bulbs in daylight.
I stop for a cheeseburger at JULIET'S
CORNER. Giulietta Masina, wife of
Federico Fellini, è bell' attrice.
And chocolate malted. A lady in
foxes on such a day puts her poodle
in a cab.
There are several Puerto
Ricans on the avenue today, which
makes it beautiful and warm. First
Bunny died, then John Latouche,
then Jackson Pollock. But is the
earth as full as life was full, of them?
And one has eaten and one walks,
past the magazines with nudes
and the posters for BULLFIGHT and
the Manhattan Storage Warehouse,
which they'll soon tear down. I
used to think they had the Armory
Show there.
A glass of papaya juice
and back to work. My heart is in my
pocket, it is Poems by Pierre Reverdy.
It's my lunch hour, so I go
for a walk among the hum-colored
cabs. First down the sidewalk
where laborers feed their dirty
glistening torsos sandwiches
and Coca-Cola, with yellow helmets
on. They protect them from falling
bricks, I guess. Then onto the
avenue where skirts are flipping
above heels and blow up over
grates. The sun is hot, but the
cabs stir up the air. I look
at bargains in wristwatches. There
are cats playing in the sawdust.
On
to Times Square, where the sign
blows smoke over my head, and higher
the waterfall pours lightly. A
Negro stands in a doorway with a
toothpick, languorously agitating.
A blonde chorus girl clicks: he
smiles and rubs his chin. Everything
suddenly honks : it is 12:40 of
a Thursday.
Neon in daylight is a
great pleasure, as Edwin Denby would
write, as are light bulbs in daylight.
I stop for a cheeseburger at JULIET'S
CORNER. Giulietta Masina, wife of
Federico Fellini, è bell' attrice.
And chocolate malted. A lady in
foxes on such a day puts her poodle
in a cab.
There are several Puerto
Ricans on the avenue today, which
makes it beautiful and warm. First
Bunny died, then John Latouche,
then Jackson Pollock. But is the
earth as full as life was full, of them?
And one has eaten and one walks,
past the magazines with nudes
and the posters for BULLFIGHT and
the Manhattan Storage Warehouse,
which they'll soon tear down. I
used to think they had the Armory
Show there.
A glass of papaya juice
and back to work. My heart is in my
pocket, it is Poems by Pierre Reverdy.
Frank O'Hara
Um Passo para Longe Deles
É minha hora de almoço, e eu vou
dar uma volta entre os táxis de cores
berrantes. Primeiro rua abaixo
onde os operários nutrem seus torsos
imundos cintilantes de sanduíches
e Coca-Cola, os capacetes flavos
protegendo-os de tijolos
cadentes, penso. Então pela
avenida onde saias esvoaçam
por cima de saltos e estufam-se sobre
grelhas. O sol é forte, mas os
táxis avivam o ar. Confiro
ofertas de relógios de pulso. Há
gatos brincando na serragem.
Para
Times Square, onde o letreiro
deita poeira em meu cabelo, e acima
a cascata verte de leve. Um
negro de pé num portal
palita os dentes, languidamente.
Uma corista loura pisca: ele
sorri e esfrega o queixo. De repente
tudo buzina: é 12:40 de
uma quinta.
Neon à luz do dia é um
grato prazer, como Edwin Denby
escreveria, como são lâmpadas à luz do dia.
Paro para um cheeseburguer no JULIET’S
CORNER. Giullieta Masina, mulher de
Frederico Fellini, é bell’atrice.
E chocolate maltado. Uma dama de
peliça num dia assim põe seu poodle
Num táxi.
Há muitos porto-
riquenhos na avenida hoje, o que a
torna bela e animada. Primeiro
Bunny morreu, e aí John Latouche,
e aí Jackson Pollock. Mas a terra
segue cheia como a vida estava cheia, deles?
E alguém come e passeia,
ao lado dos nus nas revistas
e dos cartazes de TOURADA e
da Companhia de Estocagem de Manhattan,
que breve serão rasgados. Me soe
pensar que eles tinham o Armory
Show ali.
Um copo de suco de mamão
e de volta ao batente. Meu coração segue no
bolso, é o Poems de Pierre Reverdy.
Um Passo para Longe Deles
É minha hora de almoço, e eu vou
dar uma volta entre os táxis de cores
berrantes. Primeiro rua abaixo
onde os operários nutrem seus torsos
imundos cintilantes de sanduíches
e Coca-Cola, os capacetes flavos
protegendo-os de tijolos
cadentes, penso. Então pela
avenida onde saias esvoaçam
por cima de saltos e estufam-se sobre
grelhas. O sol é forte, mas os
táxis avivam o ar. Confiro
ofertas de relógios de pulso. Há
gatos brincando na serragem.
Para
Times Square, onde o letreiro
deita poeira em meu cabelo, e acima
a cascata verte de leve. Um
negro de pé num portal
palita os dentes, languidamente.
Uma corista loura pisca: ele
sorri e esfrega o queixo. De repente
tudo buzina: é 12:40 de
uma quinta.
Neon à luz do dia é um
grato prazer, como Edwin Denby
escreveria, como são lâmpadas à luz do dia.
Paro para um cheeseburguer no JULIET’S
CORNER. Giullieta Masina, mulher de
Frederico Fellini, é bell’atrice.
E chocolate maltado. Uma dama de
peliça num dia assim põe seu poodle
Num táxi.
Há muitos porto-
riquenhos na avenida hoje, o que a
torna bela e animada. Primeiro
Bunny morreu, e aí John Latouche,
e aí Jackson Pollock. Mas a terra
segue cheia como a vida estava cheia, deles?
E alguém come e passeia,
ao lado dos nus nas revistas
e dos cartazes de TOURADA e
da Companhia de Estocagem de Manhattan,
que breve serão rasgados. Me soe
pensar que eles tinham o Armory
Show ali.
Um copo de suco de mamão
e de volta ao batente. Meu coração segue no
bolso, é o Poems de Pierre Reverdy.
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