quinta-feira, 2 de setembro de 2010

carne e sopro e estamos rentes: O'Hara


Stephen Antonakos, Incomplete Circle, 1975



Poem


When I am feeling depressed and anxious sullen

all you have to do is take off your clothes

and all is wiped away revealing life’s tenderness

that we are flesh and breathe and are near us

as you are really as you are I become as I

really am alive and knowing vaguely what is

and what is important to me above the intrusions

of incident and accidental relationships

which have nothing to do with my life


when I am in your presence I feel life is strong

and will defeat all its enemies and all of mine

and all of yours and yours in you and mine in me

sick logic and feeble reasoning are cured

by the perfect symmetry of your arms and legs

spread out making an eternal circle together

creating a golden pillar beside the Atlantic

the faint line of hair dividing your torso

gives my mind rest and emotions their release

into the infinite air where since once we are

together we always will be in this life come what may


Frank O’Hara



Poema


Quando me sinto deprimido e ansiosamente sombrio

tudo que você tem a fazer é tirar a roupa

e tudo desvanece a revelar a ternura da vida

pois somos carne e sopro e estamos rentes

e como você é mesmo você eu me torno eu

mesmo vivo e conhecendo vagamente o que há

e o que me é importante acima das intromissões

das relações acidentais ou incidentais

que nada tem a ver com minha vida


quando estou na tua presença sinto que a vida pode

e irá derrotar todos os inimigos dela e os meus

e os teus e você em si e eu em mim

somos curados da doentia lógica e do tênue tirocínio

pela perfeita simetria de teus braços e pernas

distendidos conformando um eterno círculo

criando um pilar áureo ladeando o Atlântico

a escassa linha de pelos dividindo teu torso

dá à minha vida sossego e emoções e alarga

no ar infinito pois uma vez que estamos juntos

juntos estaremos sempre nesta vida venha o que vier



* * *

Nenhum comentário:

Postar um comentário